Wednesday, May 26, 2010

Despre ceva evident

 Motto: " Dar Fiul Omului când va veni, va găsi el oare credinţă pe Pământ?  "
              (Luca 18:8 )




Nu vreau sa dau lectii nimanui fara sa fi fost intrebat sau rugat, insa unele lucruri sunt evidente indiferent de cine este cel care le spune sau le sustine. Si mai ales nu am scris randurile de mai jos pentru ca ma cred mai bun si mai aproape de Adevar decat altii, ci doar pentru ca ideea cuvintelor lui Li-Erl este justa, iar noi oamenii uitam adesea de adevarul acestei ideei cand dorim sa ne impunem orgoliile si vointa noastra marunta cu orice pret. Si atunci  clara ca intr-o oglinda, se arata micimea si josnicia noastra in fata oricarei priviri clare si obiective. Si de multe ori noi nici macar nu ne dam seama de faptul ca am lasat ca ceilalti sa poata vedea  clar josnicia si micimea noastra  in faptele noastre... De multe ori cei mai multi dintre noi ne facem de rusine in ochii semenilor si nici macar nu realizam. Aceasta sunt convins ca mi  s-a intamplat si mie...din pacate nu fac parte din exceptiile demne de lauda in aceasta privinta!

 Asadar:


Corectam eventuale greseli din traducerea cartii despre Lao-Tse si uneori cand e 


nevoie ma folosesc si de exemplarul in franceza al cartii pentru a compara 


traducerea din romana cu traducerea din franceza.


La un moment dat am simtit imboldul sa vad cum este si in cartea din limba franceza un anumit fragment pe care il intalnisem in traducerea din romana.
   
   Dar nu am inteles atunci de ce aveam acest imbold fiindca nu gaseam  nici un motiv concret ca sa ma uit tocmai la acel fragment sa vad cum apare in franceza,caci nu gasisem greseli sau ceva care sa nu sune bine in traducerea din romana.
Totusi, m-am lasat in voia indemnului. Fragmentul era:
“ Li-Erl se infiora.
-         De ce trebuie sa fie asemenea lucruri?  intreba el.
-          Oamenii ar trebui sa traiasca in pace. Daca ei Il slujesc corect pe Cel Suprem, atunci nu poate fi dezacord intre ei. “

Si abia citind in franceza aceste cuvinte, am realizat cat de actuale sunt. Si m-am gandit cat sunt de potrivite in cazul celor care ar trebui sa fie dintre cei mai buni de pe Pamant si sunt departe de ceea ce ei trebuie sa fie…
 Oare nu fac parte cumva si eu dintre acestia? Si daca da, cum pot eu sa ies din randurile celor care esueaza in ceea ce ei au de facut pe Pamant?
 Aceste intrebari poate ar fi bine sa si-le puna fiecare dintre oamenii care se considera de buna credinta… sau care doresc intr-adevar sa ajunga sa fie in toate faptele lor oameni de buna credinta!  

No comments: