Thursday, January 13, 2011

Cand va cadea marele-ntuneric?


                              Unde sunt cei care nu mai sunt? 
                                     ( Nichifor Crainic )



Intrebat-am vantul, zburatorul,
Bidiviu pe care-alearga norul     [ bidiviu= cal tanar si iute ]
Catre-albastre margini de pământ:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a vantul: Aripile lor
Mă doboara nevazute-n zbor.

Intrebat-am luminata ciocarlie,
Candela ce legana-n tarie
Untdelemnul cantecului sfant:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a ciocarlia: S-au ascuns
In Lumina Celui Nepatruns.

Intrebat-am bufnita cu ochiul sferic,
Oarba care vede-n intuneric
Tainele necuprinse de cuvant:
Unde sunt cei care nu mai sunt?
Unde sunt cei care nu mai sunt?

Zis-a bufnita: Când va cadea
Marele-ntuneric, vei vedea.



Ce vorbe intelepte... Cand va cadea marele-ntuneric... Poate ca poetul nu a intentionat sa-i dea acel sens acestei expresii la care ma gandesc eu si care este un sens logic si profund: " Cand va cadea marele-ntuneric" , adica atunci cand intunericul material-fin nu va mai fi... Atunci vom putea vedea ceva din lumea de dincolo, desi vom fi inca traind pe Pamant, Atunci nu vom mai intreba: " Unde sunt cei care nu mai sunt?", ci vom sti si partial vom si vedea ca ei... sunt!
 Cand va cadea marele-ntuneric... Cand va cadea? Si cine va mai ramane dupa el?
 Cine va mai ramane? Cine sunt cei care vor ramane? Cine sunt cei care atunci ... VOR FI !



No comments: