Thursday, August 09, 2012

Cum putem fi de folos noi romanii tarii din care provenim?

Acum 74 de ani, pe 18 iulie 1938, Romania pierdea una dintre cele mai importante personalitati ale sale, Regina Maria.
În testamentul Reginei Maria se găsește o ultimă adresare către poporul român și către țară:

„Țării mele și Poporului meu,
Când veți ceti aceste slove, Poporul meu, eu voi fi trecut pragul Tăcerii veșnice, care rămâne pentru noi o mare taină. Și totuși, din marea dragoste ce ți-am purtat-o, aș dori ca vocea mea să te mai ajungă încă odată, chiar de dincolo de liniștea mormântului. [...] Eu am ajuns la capătul drumului meu. Dar înainte de a tăcea pentru veșnicie vreau să-mi ridic, pentru ultima dată, mâinile pentru o binecuvântare..
Te binecuvântez, iubită Românie, țara bucuriilor și durerilor mele, frumoasă țară, care ai trăit în inima mea și ale cărei cărări le-am cunoscut toate. Frumoasă țară pe care am văzut-o întregită, a cărei soartă mi-a fost îngăduit să o văd împlinită. Fii tu veșnic îmbelșugată, fii tu mare și plină de cinste, să stai veșnic falnică printre națiuni, să fii cinstită, iubită și pricepută.
Am credința ca v'am priceput: n'am judecat, am iubit...”
Am credinta ca v'am priceput, adica " am credinta ca v'am inteles "... Acestea au fost cuvintele ei la sfarsitul vietii adresate poporului roman.
 Si noi ar trebui sa intelegem mai mult poporul roman, sa iubim ceea ce este de iubit, si este de iubit atat de mult in tot ceea ce are legatura cu Romania. Si asta in ciuda faptului ca din 1938 pana acum poporul roman a scazut calitativ... chiar daca cei de origine romana au devenit mai numerosi decat numarul romanilor din 1938....
 Multi oameni de o anumita tinuta si o anumita calitate morala din poporul nostru au fost trimisi in inchisori si torturati de catre regimul romanesc. Cine poate spune suferinta lor? Nedreptatile la care au fost supusi ... Si cine poate spune cat a pierdut Romania pe plan uman prin faptul ca multi din cei aflati in elita societatii de dinainte de al doilea razboi mondial au fost trimisi mortii in mod infam, nedrept si dureros de catre alti romani care au preluat conducerea dupa razboi... 
 E de mirare atunci ca astazi regimul comunist cu torturile, cruzimea, asprimea fata de libertatea omului in decizie si in pareri,  ingradirile sale de drepturi ale omului si toate nedreptatile perioadei comuniste, isi mai refrange inca si astazi influenta nefasta oglindindu-se chiar si in 2012 in faptele noastre si atitudinile noastre actuale...?
 Cu siguranta, Romania are o parte frumoasa, profunda cum zicea Dan Puric, si aceasta parte frumoasa a Romaniei trebuie iubita... cat timp inca ea mai exista! 
  As vrea sa pot face mai multe pentru oamenii de buna-credinta din tara in care m-am nascut! Si cu siguranta, pot face... Fiecare putem face... Ajunge doar sa vrem!

No comments: