Friday, February 04, 2011

Si intuitia spiritului vorbeste...

          Marina Constantinescu il are ca invitat pe Cristian Tudor Popescu in emisiunea sa de la Tvr,  Nocturne. Mai jos un fragment din discutia de final:


Marina Constantinescu: 
Daca ar fi sa-mi pui o intrebare, daca ar fi sa ma intrebi tu pe mine ceva, sa zicem ca pentru ultimele 30 de secunde ne schimbam rolurile, ce m-ai intreba?


Cristian Popescu: 
Te-as intreba daca crezi ca dupa ce o sa trecem dincolo o sa fim tot asa unul in fata celuilalt. Adica te-as intreba daca dincolo exista tari, daca exista orase, daca exista scaune. Si daca exista toate astea si dincolo intr-un fel... Pentru ca dupa parerea mea e obligatoriu sa existe! Eu nu sunt credincios, nu sunt un crestin practicant. Nu am nici o treaba cu exercitiul asta al bisericii. Dar ma gandesc ca daca exista ceva dincolo, daca sufletul, de pilda, din noi are intr-un fel o prelungire a existentei dincolo, nu se poate ca el sa existe in neant acolo. Inseamna ca si scaunele astea intr-un fel au si ele sufletul lor, si pietrele au sufletul lor, si tot ce este in jur in aceasta lume reala in care suntem noi. Reala? Asta e un cuvant inselator. Toate lucrurile astea trebuie intr-un fel si ele... Vezi ca exista un anume egoism in ideea de nemurire a sufletului in religie: numai pentru om este prevazut lucrul asta ( se refera la existenta in lumea de dincolo) . O sa fim numai suflete pe acolo, dar niste suflete de caini sau de pasari sau de broaste, niste suflete de scaune, de pietre, de flori, n-or sa fie dincolo cu noi? Eu zic ca da. Pe cale logica...


Marina Constantinescu: 
Eu zic ca lumea sau lumile de dincolo...cuvintele ne vor ajuta sa... Eu cred ca o sa fim, nu stiu daca unul in fata celuilalt sau unul langa celalalt. Nu stiu. Dar stiu ca o sa fim. Asta stiu de mult. Stiu ca o sa fim impreuna si poate ca uneori o sa ne luam de mana...


Cristian Popescu: Stii sau crezi?


Marina Constantinescu: Nu, stiu! O sa ne luam de mana si o sa zburam ca Maestrul si Margareta si o sa vedem ce ne place din lume... Doar ce ne place... Dar amintirile vor fi cu noi si ele. 


























No comments: