Wednesday, August 20, 2008

Cinci zile

Nu stiu daca e foarte reusita forma pe care am dat-o traducerii acestui cantec ( unul din cele mai frumoase din muzica italiana ).In legatura cu subiectul versurilor, vreau sa afirm ca nimeni nu merita sa-i dedicam viata noastra in intregime,in afara de Creatorul si Parintele Vietii.Nimeni in afara de El nu poate fi un prieten mai bun si mai fidel ... El nu ne va parasi niciodata ,daca nu-I intoarcem spatele prin egoismul nostru fata de semeni.

P.S. : Din punctul meu de vedere este o dovada de egoism si faptul de a dori sa avem langa noi o anumita persoana pe care afirmam ca o iubim, fara sa ne intrebam cu seriozitate daca e si fericita sa ne stea alaturi. Ce fel de dragoste e ,daca nu ne pasa cu adevarat de binele ei personal?

De cinci zile
Te-am pierdut...
Cat frig incape in viata aceasta!
Si tu...
De-acum nu ma mai cauti tu...
Lumea care ma tot intreaba
Imi pune sare peste rana!
Ii fac rau chiar si celui mai bun prieten,
Ce in fiecare seara vine langa mine.
I-am promis ca o sa-l ascult,
Dar nu pot sa-mi tin cuvantul...


Caci ma simt ranit prea mult
Si chiar nu stiu...
Daca vreau
Sa ma mai vindec,
Sau sa ma las sa cad
In jos ,tot mai adanc.

Draga mea, ce pot eu face?
Nu ma resemnez sa traiesc
Viata fara tine.
De aceea tocmai eu
Care te iubesc te implor:
Ajuta-ma sa te pot distruge.

De cinci zile te-am pierdut.
Mii de lacrimi au cazut!...
Iar eu ,
Inlantuit de tine...
Fac totul si chiar
Mai mult de atat...
Sa te pot alunga din mintea mea!
Am incercat sa ma ascund,
Sa te dispretuiesc,
Sau sa te insel si sa-mi fac rau,
Caci in marea ta de-acum ma inec
Si chiar nu stiu ce e mai bine:
Sa-mi fac curaj sa dau din brate
Sau sa ma las sa merg in jos
adanc in mare ?

Cum sa fac eu
Sa ma resemnez ca sa traiesc?
Caci tocmai eu care te iubesc
Ma vad ajuns sa te implor:
Ajuta-ma sa te distrug!

Dar daca intr-o zi
Iti vei dori sa te intorci...
Spune-mi , cine atunci
Te va ierta?
Pentru ca ai neglijat
Iubirea noastra in trecut,
Desi ar fi fost de-ajuns
O imbratisare in plus,
Si sa ne vorbim mai mult!

Si tocmai eu
Care te iubesc
Am ajuns sa te implor:
Ajuta-ma sa te distrug!


( Michele Zarrillo - Cinque giorni )

No comments: